Inilah Nazar CR7 Jika Menangi Ballon d'Or

Inilah Nazar CR7 Jika Menangi Ballon d'Or
Cristiano Ronaldo © AFP
 
Bintang Real Madrid, Cristiano Ronaldo menjadi salah satu calon paling kuat untuk meraih gelar pemain terbaik dunia FIFA Ballon d'Or tahun ini.

CR7 pun menyatakan dirinya sangat ingin memenangi gelar tersebut. Kapten Portugal itu pun sampai membuat nazar alias janji jika dirinya terpilih sebagai peraih Ballon d'Or tahun ini.

Dalam sebuah kesempatan yang diselenggarakan radio Cadena Cope, Kamis (21/11) waktu setempat, Ronaldo bertemu dengan anak-anak penderita leukimia. Selaras dengan keinginannya memenangi Ballon d'Or, Ronaldo pun membuat janji kepada anak-anak tersebut.

"Saya selalu bersedia untuk menolong anak-anak. Jika saya memenangi Ballon d'Or, kalian semua akan datang ke pesta saya!" ujar Ronaldo kepada anak-anak penderita leukimia tersebut.

Cristiano Ronaldo bersama anak-anak penderita leukimia (c) Cadena CopeCristiano Ronaldo bersama anak-anak penderita leukimia (c) Cadena Cope

Pengumuman siapakah peraih gelar Ballon d'Or sendiri akan digelar pada 13 Januari 2014 mendatang. Ronaldo diprediksi akan bersaing dengan dua nama lainnya yakni Lionel Messi dan Franck Ribery.

sumber : bola.net

1 Komentar

  1. Adakah anda memerlukan pinjaman yang sah, jujur, bereputasi baik dan mendesak? Pencarian anda untuk pinjaman yang sah berakhir di sini hari ini kerana kami di sini untuk memenuhi keperluan kewangan anda. Sekiranya atas sebab apa pun anda ditolak pinjaman dari bank atau institusi kewangan, jangan bimbang lagi masalah kewangan anda kerana kami adalah penyelesaian untuk masalah kewangan anda. Kami telah membuat pinjaman perniagaan berbilion (mata wang campuran) kepada lebih daripada 32,000 pemilik perniagaan. Kami menggunakan teknologi risiko yang ditetapkan sendiri untuk memberi anda pinjaman korporat yang tepat supaya anda dapat mengembangkan perniagaan anda. Kami menawarkan semua jenis pinjaman dengan kadar faedah rendah dan juga jangka waktu untuk melunaskan pinjaman. Adakah anda mempunyai kredit buruk? Adakah anda memerlukan wang untuk membayar bil anda? atau adakah anda merasakan keperluan untuk memulakan perniagaan baru? Adakah anda mempunyai projek yang belum selesai kerana pembiayaan yang rendah? Adakah anda memerlukan wang untuk melabur dalam bidang khas yang akan memberi manfaat kepada anda? ISLAMIC REFINANCING LOAN COMPANY
    tujuannya adalah untuk menyediakan e_mail perkhidmatan kewangan profesional yang sangat baik: [islamicrefinancing@gmail.com]
    WhatsApp: +15716666386

    BalasHapus
Lebih baru Lebih lama

Formulir Kontak